88حضرتعالى ديدارهايى با علماى عربستان، در قالب مأموريتهاى به اصطلاح سازمانى و ادارى داشته و داريد، اكنون بفرماييد چقدر با آنان ارتباط برقرار مىكنيد؟ بديهى است رفت و آمد براى پىگيرى نظريات آنان و همچنين پيشنهادها و نظريات خودتان، به عنوان مسؤول نمايندگى بعثۀ مقام معظم رهبرى در عربستان، به نفع هر دو طرف است.
آقاى نواب: البته ارتباط با علماى عربستان، در اين زمان، يك نياز دو طرفه است؛ هم بعضى از علمان آنها كه تا حدّى معتدل هستند، مىخواهند بهتر و بيشتر شيعه را بشناسند و هم شيعه مايل است با آنها اُنس و الفت بيشترى داشته باشد. ضمن اينكه ما دشمن مشتركداريم. امروزه كسانى آمادهاند بر ضدّ ما و آنها وارد عمل شوند.
پس بايد بكوشيم فاصلهها را كمتر كنيم و براى يارى اسلام دست در دست هم بگذاريم.
افراد روشن و آگاه آنها به اين حقيقت اعتراف مىكنند اما در ميان ايشان هم مانند ما افراد تندروى هستندكه بهمصلحت مسلمانان نمىانديشند و فكر خود را صحيح مىدانند؛ در حالى كه ما؛ چه شيعه و چه سنى، دشمن مشترك داريم. آمريكا در عراق، هم شيعه را مىكشد و هم اهل تسنن را. براى آمريكايىها تفاوتى نيست ميان فلوجه و نجف يا فلوجه و كربلا، حلّه و. . .
اگر به خط قرمز همديگر احترام بگذاريم و رفيق باشيم و دشمن مشترك را در برابر خود ببينيم، دشمن به هدف شومش نخواهد رسيد كه اين، هم خواستۀ حضرت امام خمينى قدس سره بوده و هم آرزوى مقام معظم رهبرى است و مراجع عظام تقليد و بزرگان شيعه هم، در طول تاريخ پيوسته بر اين مسأله پاى مىفشردند؛ مانند آيتاللّٰهالعظمى بروجردى. در اين راستا، مطالب شنيدنى زيادى از ايشان رسيده است.
اگر به خط قرمز همديگر احترام بگذاريم و رفيق باشيم و دشمن مشترك را در برابر خود ببينيم، دشمن به هدف شومش نخواهد رسيد.
بايد بگويم كه ما به جلسات آنها مىرويم و با بزرگانشان، حتّى با رييس هيئت كبار علماى عربستان، جناب آقاى شيخ عبدالعزيز بن عبداللّٰه آل شيخ، كه مفتى اعظم و رييس هيئت كبار علما است، ديدار و صحبت داشتيم. با بعضى از اعضاى هيئت