127صحابه رسول اللّٰه صلى الله عليه و آله و سلم امر مىكردند كه على بن ابيطالب عليه السلام را شتم و لعن كنند.
«اُستُعمل عَلى المدينة رجل من آل مروان: قال:
فدعا سَهلَ بن سعد، فأمره أن يشتم علَيّاً، قال: فَأبىٰ سَهْل. فقال له: امّٰا اذا ابَيْتَ فَقُل: لَعَن اللّٰهاَبا التُرّٰابِ.
فقال سهل...» 1
آيا سبّ و لعن على عليه السلام از شرك و كفر بدتر است يا نيست؟
ثالثاً: آنچه مسلّم و قطعى است سبّ و لعن مؤمن و اهل بهشت حرام است و هيچ مسلمانى حاضر به سبّ و لعن اهل بهشت نمىشود و لذا شيعه، معاويه و آل مروان را به همين جهت كه سبّ و لعن على عليه السلام را نمودند و با او دشمنى كردند، قبول ندارد و نسبت به آنها بدبين است.
گفت: چنين روايتى نيامده كه معاويه سبّ كرده باشد، يا آل مروان چنين امر و دستورى داده باشند.
گفتم: صحيح مسلم را مطالعه كن تا به تو ثابت شود.
گفت: نگاه مىكنم ولى صحت اين مطلب خيلى بعيد است. گفتم: در جايى كه در بصره با آن حضرت جنگ كردند، در صفين با او جنگ كردند در نهروان با او جنگ كردند و سرانجام هم در مسجد او را شهيد كردند سبّ و لعن او بر آنها