136
بنابراين شيعيان نماز را براى خدا مىخوانند و ثواب آنرا هديه مىكنند و هرگز براى صاحب قبر نماز نمىخوانند و او را عبادت و پرستش نمىكنند.
ثانياً اگر كنار قبور نماز خواندن شرك است چگونه از صدر اسلام تاكنون در مسجد الحرام كه قبور انبياء عليهم السلام و غير انبياء - مانند هاجر مادر حضرت اسماعيل عليه السلام و فرزندان او - وجود دارد نماز خوانده و مىخوانند؟ در مسجد النبى و اطراف قبور رسول اللّٰه صلى الله عليه و آله و سلم و ابوبكر و عمر و بقولى قبر حضرت زهرا عليها السلام نيز كه در مسجد مىباشد 1 - نماز مىخوانند؟ چندين سال عايشه در كنار قبور زندگى كرده و نماز خوانده است؟ آيا اينها قبر نيستند يادليلى بر خروج اينهاوجود دارد وآيا فرقى بين قبور مىباشد؟
مدفونين در مسجد الحرام
طبق گفتۀ اهل تسنن مدفونين در مسجد الحرام عبارتند از:
1. حضرت اسماعيل عليه السلام و مادرش هاجر و دخترهاى او كه