105[130] س - افرادى كه هر سال به حج مىروند؛ مانند خدمه كاروانها، در محل خود از كسى نيابت قبول مىكنند، ولى در ميقات بر اثر اشتغال زياد از نيابت غافل و مُحرم مىشوند 1، بعد كه متوجه شدند دوباره نيت نيابت مىكنند، آيا حج نيابتى آنان درست است يا حج براى خودشان حساب مىشود؟
ج - بايد 2 عمره و حج را به همان نيت اول اتمام كنند 3 و احرام دوم صحيح نيست مگر آنكه احرام اول باطل باشد؛ مثل اينكه حج بر او واجب نبوده و نيت حجةالاسلام كرده باشد. 4