32حيات برزخى مورد اتفاق همه فرق اسلامى است. لذا فرقى در استغاثه به اوليا بين زمان حيات و مرگ نيست.
2. بركت داشتن اولياى الهى
در بحث تبرك به بركت داشتن اولياى الهى اشاره كرديم ولذا با القاى خصوصيت از زمان حيات واثبات حيات برزخى واثبات اينكه حقيقت انسان به روح اوست واين بركات به جهت تعالى روحى آن بزرگواران است وروح انسان مجرد بوده وبا مرگ معدوم نمىشود واينكه ارتباط او با اين عالم برقرار مى باشد، با اثبات تمام اين مقدمات در جاى خود، مىتوان به اين نتيجه رسيد كه استعانت از ارواح اولياى الهى امرى صحيح بلكه راجح به نظر مىرسد.
خداوند متعال درباره بركت داشتن حضرت ابراهيم واسحاق عليهما السلام مىفرمايد: (وَ بٰارَكْنٰا عَلَيْهِ وَ عَلىٰ إِسْحٰاقَ) ؛ «ما به او واسحاق بركت داديم». (صافات: 113)
ودرباره اولياى الهى مىفرمايد كه آنان همراه با شهيدان زنده بوده ونزد خداوند روزى مىخورند؛ آنجا كه مىفرمايد:
(وَ مَنْ يُطِعِ اللّٰهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللّٰهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَدٰاءِ وَ الصّٰالِحِينَ...) (نساء: 69)
وهر كس كه خدا وپيامبر را اطاعت كند، (در روز رستاخيز،) همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده؛ از پيامبران وصدّيقان وشهدا و صالحان... .