129
جلسۀ هيئت پزشكى
گروه پزشكى جمهورى اسلامى ايران به منظور ارائۀ گزارش و بهرهمند شدن از رهنمودهاى نمايندۀ ولىفقيه، روز چهارشنبه 1 در بعثۀ مقام معظم رهبرى حاضر شدند.
در ابتداى اين ديدار، دكتر محمدتقى حلىساز، رئيس هيئت پزشكى، گزارشى از فعاليتهاى پزشكى و بهداشتى گروه پزشكى حج و اقدامات انجام شده براى خدمترسانى بهتر به زائران حرمين شريفين ارائه داد و گفت: «خوشبختانه در سال جارى تاكنون هيچ مورد فوتى در بين بيماران ايرانى وجود نداشته است.»
دكتر حلىساز، طرح استقرار پزشك براى هر كاروان را باعث ايجاد احساس امنيت خاطر بين زائران دانست و گفت كه پزشكان كاروان، با هماهنگى پزشكان متخصص گروه پزشكى در خدمت زائران حرمين شريفين هستند.»
آقاى رىشهرى با نقل روايتى از پيامبر اكرم گفت: «بر اساس اين روايت هر چه دل بيشتر به ياد خدا باشد، صفات رذيله بيشتر از آن رخت برمىبندد.» وى با تشكر از دكتر حلىساز و همكارانشان كه به خوبى از عهدۀ كار برآمدهاند، براى موفقيت گروه پزشكى، در جهت خدمترسانى بهتر آرزوى موفقيت كرد.
ايشان كار پزشكى را همچون كار روحانيون توصيف كرد و گفت: «آنها در جهت سلامتى اعمال و روح و روان زائران تلاش مىكنند و پزشكان در جهت سلامت جسم، كه اگر جسم سالم نباشد، روح هم نمىتواند كار خود را بهدرستى انجام دهد.
با اين كه پزشكان حضور ندارند، اما از دور به آنها سلام مىرسانم و چند روايت مىخوانم كه به آنها برسانيد. انتخاب پزشك كاروان براى منافع مالى نيست و اين افراد عموماً به عشق اين سرزمين مىآيند.