100آمريكا پايگاه نظامى زده است و از اين پايگاه، به كشور اسلامى ديگر حمله مىكند و كشت و كشتار به راه مىاندازد؟ جريان ملكيه به داد دولت آل سعود رسيد و رسماً اعلام كرد آمريكايىها مىتوانند در عربستان پايگاه بزنند. در مقابل جريان ملكيه، نوسلفيان ظهور كردند و گفتند نمىتوان در جامعه اسلامى به آمريكايىها اجازه داد پايگاه بزنند. از همين زمان مىبينيم كه چند نامه بسيار تند به هيئت كبار العلما و به دولت مىنويسند و مخالفت خود را اعلام مىكنند. در سال 1933م كميتهاى به نام كميته «دفاع از حقوق مشروع» ايجاد كردند كه دولت به شدت با آن مقابله و برخى از اعضاى آن را دستگير كرد. برخى از اعضا فرار كردند و به خارج از كشور رفتند و چند نفر نيز توبه كردند. جالب اينكه در اين كميته بعضى از شخصيتهاى سلفى تند، مانند «بنجبرين» حضور داشتند. 1
در ادامه، چهرههاى سرشناسى از دل اين جريان بيرون آمدند كه در جامعه عربستان بسيار تأثيرگذار هستند؛ مانند: «مسعرى»، «التوجيرى»، «الرشودى» و حتى «سفر الحوالى». «سلمان العوده» شخصيت علمى عربستانى، كتابى به نام«صفت الغربا»نوشته كه در آن، به شدت به وهابيت حمله كرده است. عليه اين كتاب،