98و قبر او نيست؟ چرا وهابىها آن را شرك مىشمارند؟! آيا امام حسن عليه السلام و تمام بنىهاشم با اين عمل مشرك شدند و وهابىها معناى توحيد را بهتر از آنان فهميدند؟
اگر قبور انبيا داراى احترام و ارزش نبود، چرا بنىاميه از اينكه عثمان در كنار قبر پيامبر صلى الله عليه و آله دفن نشده و در دورترين نقطۀ بقيع مدفون گرديده، تأسف مىخورند؟ تمام اينها دلالت بر فضيلت و برترى بقعۀ نبوى دارد و همۀ مسلمانان محل دفن پيامبر را محترم مىشمارند و براى به دست آوردن شرافت و فضيلت آن، حاضرند جان فدا كنند!
بنابراين، وهابىها كه احترام به قبور انبيا و صالحان را با احترام اصنام و اوثان قياس مىكنند، قياسى است معالفارق و فاسد كه حاكى از نابخردى و جهل مركب آنان است؛ زيرا خداى سبحان احترام به قبور انبيا و اوليا را لازم دانسته و احترام به اصنام و اوثان را حرام شمرده است وتفاوت ميان اين دو، آشكار است.
تبرّك به قبور انبيا و ...
تبرك به قبر پيامبر صلى الله عليه و آله و ديگر انبيا و اوليا، مانند بوسيدن، استلام و گشتن پيرامون آن، هيچ اشكالى ندارد و اگر بعضى از علماى اهلسنت فتوا به كراهت دادهاند، از اين باب بوده است كه گمان كردهاند فاصله گرفتن از قبر شريف به ادب نزديكتر است. اخبار و روايات نيز مؤيد جواز است، براى