118مدينه مىرويم و چشممان بقيع را نديده است».
آقاى سيد احمد زرهانى رئيس سازمان حج و زيارت در پاسخ گفت:
در اين باره در ديدارى كه به اتفاق وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى با امير عبدالله داشتم، با وى مذاكره كردم. وى قول مساعد داد كه موضوع را پيگيرى و حل كند و همانجا به وزير فرهنگ واطلاع رسانى دستور داد پيگير موضوع باشد. همچنين وى با لحنى بسيار متواضعانه از ما خواست كه بهانه به دست افراطيونِ متعصب ندهيم، و مىگفت: شما چرا خاكهاى بقيع را برمىداريد با اينكه مخالف رعايت بهداشت است؟ و افزود: احتمال مىدهم اسرائيل كسانى را براى ضربه زدن به زائران ايرانى اجير كرده باشد. شما مواظب باشيد كه زائران را سالم به ايران برگردانيد. كسانى كه با ما درگيرند و مىخواهند بين ما و شما جدايى بيندازند، نه عقل دارند نه دين و نه انسانيت.
حجة الاسلام والمسلمين رى شهرى نيز به آقاى زرهانى گفتند:
شما از امير مدينه وقت بگيريد و موضوع را با او در ميان بگذاريد و اگر تا فردا حل نشد، من نيز نامهاى به امير عبدالله خواهم نوشت. من با آقاى صادقى سفير ايران نيز تماس گرفتم تا قضيه را دنبال كند. آقاى صادقى گفت: به سبب نبود امير نايف با پسر وى امير احمد بن نايف قائم مقام وزير كشور صحبت كردهام و قول دادهاند مشكل را برطرف كنند.
صبح روز سه شنبه آقاى رى شهرى گفتند: آقاى امينيان رئيس ستاد مدينه امروز با رئيس شرطۀ مدينه گفتگو كرده و وى گفته است: «هنوز در اين زمينه دستورى به ما نرسيده است».
در جلسۀ صبح سه شنبه آقاى زرهانى فى المجلس با سفارت ايران در رياض تماس گرفت و گفت: «سفير در آستانۀ تشرّف به مدينه و دنبال كردن موضوع است».
علاوه بر موضوع بقيع، در اين جلسات چگونگى و حكم فقهى رمى جمرات با توجه به تغييرات به وجود آمده در امسال نيز مورد بحث قرار گرفت وچون امسال اولين تجربۀ رمى جمرات به شكل كنونى است و هيچ يك از حضّار نيز تاكنون آن را مشاهده نكردهاند و تنها گزارشهايى دربارۀ آن دريافتهاند، برخى ابهاماتِ موضوع، همچنان باقى ماند.