118در مقام بيان مستحبات اين است: «و رفع القبر أربع أصابع». آنچه نويسنده ذكر مىكند سخن شهيد ثانى (زين الدين جبلعاملى) است. از اين رو نسبتِ اين سخن به شهيد اوّل دروغ ديگرى است.
3. شيهد ثانى مىفرمايد: مستحب است قبر به مقدار چهار انگشتِ باز و تا يك وجب بلند ساخته شود، و زيادتر از آن مستحب نيست، نه آنكه زيادتر از آن خلاف شرع است.
4- مترجم نفهميده است كه جملۀ «ليعرف فيزار فيحترم» متعلّق به «رفع القبر...إلى شبر» است، و متعلّق به «لا أزيد» نيست. معناى سخن ايشان اين است: «بلند ساختن قبر از روى زمين به مقدار چهار انگشتِ باز تا يك وجب مستحب است تا قبر شناخته شده و بتوان آن را زيارت نموده و احترام كرد».
در ادامه، سخن شيخ الطائفه نيز به دروغ و به هدف فريب افكار به عنوان روايت دوازدهم معّرفى شده است.
از آنچه تا كنون ذكر شده، چند مطلب روشن مىشود:
1. كسانى كه اين نوشتار را تهيه كردهاند نسبت به فهم متون روايى كاملاً بيگانه و نا آشنا هستند.
2. آنان با توسّل به تحريف لفظى و معنوى روايات معصومين عليهم السلام قصد فريب افكار عمومى را دارند.
3- آنچه در اين نوشتار آمده هيچ دلالتى بر حرمت ايجاد گنبد و بارگاه بر روى قبور پيامبران و امامان و اوليا ندارد.