802. اگر تا آخر وقت زخم خوب نمىشود، براى گرفتن غسل و وضوى جبيرهاى، در صورتىكه جبيره پاك است، جاهاى سالم را شسته يا مسح مىكند تا نوبت به قسمت جبيره برسد. پس روى آن دستتر مىكشد ولى اگر جبيره نجس بود، بايد از قبل باند پاكى روى آن ببندد و دستتر روى آن بكشد. (در صورتى مىتواند از پاكت و نايلون استفاده كند كه به صورت باند، روى باندى كه روى زخم است بسته شود.)
3. اگر بيشتر اعضاى وضو جبيره باشد، همچنين در صورتى كه جبيره، بيش از متعارف اطراف زخم را گرفته باشد، احتياطاً علاوه بر وضوى جبيرهاى يك تيمم هم انجام دهد.
4. در وضوى جبيرهاى مسح روى جبيره لازم است و ريختن آب بر آن كافى نيست.
چند مسئله در باب غسل
1. در غسل
آيتالله بهجت: شستن از بالا به پايين لازم نيست (فتواى جديد).
آيات عظام تبريزى، خوئى، سيستانى و زنجانى: رعايت ترتيب در طرف راست و چپ بدن لازم نيست. ولى به نظر بقيۀ مراجع ترتيب لازم است.
2. در غسل، شستن موهاى بلند لازم نيست ولى پوست سر و موهاى كوتاهِ تابع بدن بايد شسته شود. ( آيتالله مظاهرى : همۀ موها بايد شسته شود)