74وزارت امور خارجه دولت سعودى براى اطلاع فرستاده مىشود.
دولت شاهنشاهى تصميم گرفته است تا اين وضعيت ادامه دارد از خروج حجاج ايرانى ممانعت نمايد.
از علما و روحانيون تهران نيز خواسته شده است، به وسيلۀ وعاظ و اهل منبر مردم را نصيحت و توصيه نمايند تا ترتيبى براى تأمين جان آنها داده نشده از رفتن بهحج خوددارى نمايند.
نمايندگان دورۀ چهاردهم مجلس شوراى ملى هم كه در تهران حاضر هستند جلسهاى در مجلس تشكيل داده نطقهاى شديد و مؤثرى ايراد نموده و از اين رفتار عمال سعودى اظهار تنفر و انزجار كردند.
آقاى آيةاللّٰه آقا سيد ابوالحسن اصفهانى تلگرافى به حضور اعليحضرت همايون شاهنشاهى مخابره نموده كه رونوشت آن نيز با رونوشت پاسخى كه صادر گرديده تِلْواً فرستاده مىشود.
از شهرستانها نيز تلگرافات مبنى بر اظهار تنفر و انزجار از اين عمل مامورين دولت سعودى بهوزارت امور خارجه واصل گرديده است.