72
پىمىبريم؛ زيرا همه ساله در موسم حجّ هزاران شيعه كنار خانۀ خدا مىآيند و اگر چنين عقيدهاى صحيح باشد، لازم است بارها و بارها كعبه آلوده گردد و حال آنكه چنين چيزى رخ نداده است، ولى چه كنيم كه وقتى در برابر مخالفان خود قرار مىگيريم، عقل را به دست فراموشى سپرده آن را كنار مىگذاريم! 1
بخشنامه مهمّ وزارت امور خارجه
در پيگيرى حادثه، وزارت امور خارجه بخشنامهاى صادر و ضميمۀ نامۀ شمارۀ 4554 مورّخ 22/11/4 خود به سفارت ايران در قاهره ارسال مىدارد كه متن بخشنامه چنين است:
وزارت امور خارجه
بخشنامه
پيرو بخشنامه تلگرافى شمارۀ 734 در خصوص تعدّيات مامورين دولت سعودى نسبت به حجاج ايرانى و قتل طالب نام ايرانى بهاتهام بىاحترامى به خانۀ كعبه اشعار مىدارد:
چنانچه اطلاع داده شد، سفارت كبراى شاهنشاهى در قاهره بهموقع خود يادداشتى بهوزارت امور خارجۀ سعودى ارسال و در