157
غ
غذاى دسته جمعى
يكى از آسيبهاى زندگى ماشينى و صنعتى اين است كه به دليل كثرت مشاغل و نيازهاى مادى، ميان افراد خانوادهها جدايى انداخته است. كمتر اتفاق مىافتد كه همه اعضاى يك خانواده، بر سر يك سفره، غذا بخورند. اين وضعيت، به تدريج، روح انزواطلبى را در افراد خانواده پديد مىآورد و از محبت و الفت آنان نسبت به يكديگر مىكاهد.
همنشينى و گرد آمدن بر سر يك سفره، صميميّت و صفاى خاصى دارد و حتى لذت خوردنىها را در ذايقه انسان افزايش مىدهد. چه بسا مشكلات خانوادگى هم پس از خوردن غذا، قابل بررسى و نتيجهگيرى است. پيامبر رحمت درباره دلچسب بودن خوردنىها مىفرمايد: