92بعد از زيارت، آنچه دوست دارى براى خود دعا كن و براى هر امام، دو ركعت نماز زيارت بخوان و بازگرد و در وداع ائمه بقيع نيز بعد از انجام دادن همان كارها، بگو: «سلام بر شما امامان هدايتگر و رحمت و بركت خدا بر شما باد. شما را به خدا مىسپارم و بر شما سلام مىگويم».
در المزار الكبير نيز چنين آمده است:
- وَ ادْعُ لِنَفْسِكَ وَ لِوَالِدَيْكَ وَ لِمَنْ أَحْبَبْتَ بِمَا شِئْتَ مِنَ الدُّعَاءِ، وَ صَلِّ لِكُلِّ إِمَامٍ رَكْعَتَي زِيَارَةٍ مَنْدُوباً وَ انْصَرِفْ. 1
بعد از زيارت، براى خود و پدر و مادر و هركه را دوست مىدارى دعا كن و براى هر امام، دو ركعت نماز زيارت با نيت استحباب بخوان و بازگرد.
- وَ صَلِّ صَلَاةَ الزِّيَارَةِ، وَ صِفَتُهَا أَنْ تَنْوِي بِقَلْبِكَ صَلَاةَ الزِّيَارَةِ مَنْدُوباً قُرْبَةً الى الله تَعَالَى، وَ تَكُونُ النِّيَّةُ مُقَارِنَةً لِلْفِعْلِ، وَ تُصَلِّي لِكُلِّ إِمَامٍ رَكْعَتَيْنِ، وَ ادْعُ بِمَا تُحِبُّ، وَ اسْأَلْهُ الْحَوَائِجَ، فَإِنَّه مَوْضِعُ إِجَابَةٍ. 2
بعد از زيارت، نماز زيارت بخوان و آن، چنين است كه در قلب خود، نيت نماز زيارت مىكنى استحباباً قربة الى الله و نيت همزمان با انجامدادن نماز است. براى هر امام، دو ركعت نماز است و بعد دعا كن به آنچه مىخواهى و از خدا حاجاتت را بخواه كه آنجا محل استجابت دعاست».