173مىتوانند آمريكا را از منطقه عقب برانند، تا چه رسد به اسرائيل. ما نهفقط براى آوارگى يك عده مظلوم كه از سرزمينهاى خود رانده شدند و پناهگاهى ندارند در سوگ و عزا هستيم، كه مصيبت بزرگ آن است كه اين جنايتها به دست اسرائيل در مرئى و منظر دولتهاى مدعى اسلام انجام مىشود. 1
تأسف حضرت امام(رحمه الله) از ناتوانى امت اسلامى نيست، بلكه از توانايى مادى و معنوى امت اسلام است كه شوربختانه از اين توانمندى هيچ استفادهاى نمىشود. فريادهاى بنيانگذار انقلاب اسلامى بر سر مسلمانان منطقه و آزادگان جهان، براى رهايى ملت مظلوم و ستمديده فلسطين، چنان رسا بود كه باعث قوت قلب مردم فلسطين و پارهاى از ملتهاى منطقه براى حمايت از اين مردم شده است.
حضرت امام(رحمه الله) بارها در بيانات خويش قدرت غرب و آمريكا را قدرتى پوشالى و ناچيز خواندند و امت اسلام را دعوت به مبارزه نمودند:
ملتها خوف نداشته باشند كه آمريكا چه مىكند، اينها طبل توخالى هستند، فرياد مىزنند و عمل نمىكنند. شما ببينيد آمريكا راجع به تروريستها كه همه و ما با آن مخالفيم، چه گفت و چه كرد؛ مرتب دنبال اين بودند آنها را به يكى از كشورهاى مخالف خود بچسبانند كه نتوانستند. و تشرهاى اينها توخالى است و هيچ خبرى نمىشود و ملتها نبايد بترسند و بايد راه خودشان را طى كنند و