172تا كى بايد ما و دولتهاى ما تحت سلطه اجانب باشيم؟ تا كى بايد مستشاران آمريكا و شوروى به ما حكومت كنند؟ تا كى بايد يك گروهبان شوروى، يك گروهبان انگليسى، يك گروهبان آمريكايى بيايد و به ارتش ما حكومت كند؟ ما آنها را بيرون كرديم، شما هم بيرون كنيد، ساير ممالك اسلامى هم بيرون كنند. ما آنهايى كه تشتت ايجاد مىكنند در ايران، به جاى خودشان نشاندهايم و مىنشانيم. ساير ممالك اسلامى هم مكلفاند به اينكه آنهايى كه بر خلاف اسلام، بر خلاف دستور قرآن، بر خلاف دستورات نبى اسلام ايجاد تشتت مىكنند، آنها را بگيرند و بيرون كنند و از بين ببرند. چرا نشستهايم ما؟ چرا مسلمين نشستهاند؟ چرا نهضت نمىكنند؟ چرا قيام نمىكنند مسلمين بر ضد مستكبرين؟ چرا مستضعفين جهان قيام نمىكنند بر ضد مستكبرين؟ سياههاى آمريكا ما را تأييد كردند، لكن دولتهاى اسلامى اكثراً تأييد نكردند. 1
از جمله مسائلى كه حضرت امام(رحمه الله) حساسيت زيادى بر سر آن داشتند و به هيچ وجه حاضر به گفتوگو در مورد آن نبودند، مسئله ملت آواره فلسطين بود. مصيبتى بزرگ كه ملتهاى مسلمان و حكام كشورهاى عربى، كاملاً به آن بىتوجهاند:
مصيبت بزرگ و فاجعه عظيمى كه همه مصيبتها و فاجعهها پيش آن ناچيز است، آن است كه مشتى تروريست صهيونيست بىحيثيت، به بدترين وجه بر مسلمانان تاخت و تاز كنند. مسلمانانى كه داراى آنهمه امكانات معنوى و مادى هستند كه با يك تشر