91نمازى كه مىخواند غسل مىكند و روزهاى بعد فقط براى نماز صبح غسل مىكند؛ يعنى در هر شبانه روز يك غسل انجام مىدهد و هنگامى كه كاملاً پاك شد، يك غسل استحاضه انجام مىدهد.
آيتالله سيستانى: در استحاضۀ متوسطه در روزهاى بعد براى همان نمازى غسل مىكند كه روز اول غسل كرده بود، نه براى نماز صبح.
*توجه: به نظر آيتالله زنجانى و آيتالله مكارم استحاضۀ متوسطه، ملحق به قليله است. بنابر اين مستحاضه به نظر ايشان يا كثيره است يا قليله. متوسطه وظائف قليله را انجام مىدهد و غسل بر او واجب نيست.
*استحاضه كثيره آن است كه خون داخل پنبه نفوذ مىكند و از طرف ديگرِ پنبه جارى مىشود.
در استحاضۀ كثيره در هر شبانه روز سه غسل انجام مىدهد: يكى براى نماز صبح، دوم براى نماز ظهر و عصر و سوم براى نماز مغرب و عشا. البته بايد نماز ظهر و عصر را با هم بخواند و بين آنها فاصله ندهد. همچنين نماز مغرب و عشا را با هم بخواند و بين آنها فاصله ندهد. علاوه بر سه غسل، آنچه در استحاضه قليله گفته شد (وضو و تطهير بدن و تعويض پنبه) را بايد انجام دهد.
ضمناً بعضى فرمودهاند: در استحاضه كثيره مىتواند نزديك غروب آفتاب غسل كند و چهار نماز ظهر و عصر، و مغرب و عشا را بدون فاصله انجام دهد.