163آنچه براى من كرامت محسوب مىشود اينكه من نخواستم شيعيان هندى دلشكسته شوند و با خوشحالى از خدمت حضرت خديجه و اهل بيت بروند. خداوند هم در مقابل مرا به ملاقات اين دوست قديمى خشنود كرد. والسلام.
دفن اموات دو سال به دو سال
صبح نهم رجب با رفقاى اهل بعثه به زيارت قبرستان حضرت ابوطالب(ع) رفتيم. عده زيادى حفار مشغول بالا ريختن خاك قبرها بودند. به يكى از حفارها گفتم چه كار مىكنيد؟! گفت مردهها را هنگام دفن دوا مىزنيم و بعد از دو سال همه خاك است. آنها قبرها را از نو ميشكافتند و خاكهاى آن را بيرون مىريختند و دوباره به جاى آنها ميت جديد دفن مىكردند. حقير آرزو داشتم كه در حرمين شريفين دفن شوم. اما وقتى اين نحوه دفن و نبش را ديدم از آرزوى خود برگشتم. مگر اينكه جايى پيدا شود كه اين بلا را بر سرم نياورند. والسلام.
زمزم ديروز و امروز
چهل سال پيش پس از طواف براى سعى عمرۀ تمتع مهيا شدم و براى درك بعضى آداب مستحبه، سر چاه زمزم رفتم و دلوى بزرگ از پوست و طنابى ضخيم از مواد درختى با چرخى از چوب كه بر چاه نصب بود، به دست خود، دلو آبى از چاه كشيدم و وضو گرفتم. سپس رفتم براى سعى بين صفا و مروه.
اما در اين سالهاى اخير اثرى از چاه زمزم در فضاى مسجدالحرام