114شبلى : نه .
امام ( عليه السلام ) : آنگاه كه لبيك گفتى ، نيّت آن كردى كه به هر چه فرمانبردارى محض خداوند است سخن مى گويى و از هر نافرمانى و معصيتى سكوت مى كنى ؟ شبلى : نه .
امام ( عليه السلام ) : نه در ميقات داخل شده اى ، نه نماز گزارده اى و نه لبيك گفته اى !
و باز پرسيد : آيا به حرم داخل شدى و كعبه را ديدى و نماز خواندى ؟
شبلى : آرى .
امام ( عليه السلام ) : به هنگام ورود به حرم نيت آن كردى كه هر غيبت و بد گويى مسلمانى از جامعه اسلامى را بر خود حرام مى كنى ؟ شبلى : نه .
امام ( عليه السلام ) : به هنگام رسيدن به مكه ، نيت كردى كه فقط خدا را مى خواهى [ و مى جويى ] ؟ شبلى : نه .
امام ( عليه السلام ) : پس نه به حرم وارد شده اى و نه كعبه را ديده اى و نه نماز گزارده اى ! و ادامه داد : گرداگرد خانه خدا طواف كردى ؟ واركان خانه را لمس نمودى ؟ وسعى انجام دادى ؟ شبلى : آرى .
امام ( عليه السلام ) : به هنگام سعى ، نيّت آن داشتى كه ( از شرّ شيطان ونفس ) به خدا پناه مى برى و او كه آگاه به پنهان هاست ،